اگر بخواهیم ظاهر چانگان CS35 را در یک عبارت توصیف کنیم، «شاسیبلند چینی متمایز» بیانگر خلاصهی صفات و ویژگیهای این خودروست. درحالیکه بسیاری از رقبای وطنی این کلاس خودرو طراحیهای مشابه یکدیگر دارند که بعضا خود، کپیبرداری از محصولات کرهای، ژاپنی یا اروپایی است، چانگان از معدود خودروهای چینی با شخصیت متفاوت بوده که زیرکانه از روحیات چند ماشین مختلف الهام گرفته است. در طراحی این اتومبیل از یک تیم ایتالیایی بهره گرفته شده است که یقینا در متمایزکردن زبان طراحی بیتاثیر نبودهاند. با کمی دقت به فرم شکستهی چراغهای نسبتا کشیده و زاویهدار جلو، تا حدودی به یاد الگوی چراغهای جنسیس کوپه میافتیم. جلوپنجرهی اصلی نسبتا بزرگ بوده و تا حدودی یادآور دماغهی بنز است. روی درِ موتور، خطوط منحنی و در جوانب خودرو نیز روی بدنه و گلگیرهای برجسته، خطوط سیال نرم و روان قرار گرفتهاند.
این خودرو به لطف سقف شیبدار و خط تیز شانهای که از ابتدای گلگیر و در جلو شروع و پس از گذر از دستگیرها به چراغهای تیز عقب ختم میشود، طراحی بهروزی دارد. رینگهای نسبتا بزرگ 17 اینچی حس بیشتری از یک شاسیبلند را به بینندهی این کراساور چینی القا میکنند. همچنین با وجود این رینگها و ارتفاع نسبتا مناسب خودرو از سطح زمین در مناطق پرفرازونشیب، راننده با مشکلات کمتری روبهرو میشود. در نمای عقب، اسپویلر کوچک سقفی، فرم سپر و دیفیوزر با همراهی خطوط منحنی، ظاهر اسپرتی را برای این چینی رقم زدهاند.
نقدی که میتوان به طراحی خارجی این خودرو وارد کرد، تطبیقنداشتن روح ظاهر جلو و عقب اتومبیل است. گویا ظاهر جلو بهصورت سیاستمدارانه و محافظهکارانه برای جذب مشتری، عامپسند طراحی شده است و در عقب، تیم طراحی جرئت به خرج دادهاند تا ظاهر اتومبیل را اسپرت و جسورتر جلوه دهند و به این واسطه، پاسخگوی طیف گستردهتری از سلیقههای مشتریان باشند. این ناهمگونی نماها با بهکارگیری فرم مشابه شکسته و زاویهدار چراغهای عقب به شکل قرینه ظاهر شده است. حال با دانستن ویژگیهای طراحی خارجی، نگاهی به کابین خودرو میاندازیم.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.