خودرو پادرا PE6 وانت دنده ای سال 1395

  • نوع فرمان

    هیدرولیک

    هیدرولیک

  • سوخت مصرفی

    بنزینی

    بنزینی

  • کلاس خودرو

    پیکاپ

    پیکاپ

  • تعداد سرنشین

    2

    2

  • نوع ترمزهای جلو و عقب

    دیسکی/کاسه‌ای

    دیسکی/کاسه‌ای

  • نوع جعبه دنده (گیربکس)

    دستی

    دستی

  • ویژگی‌های چراغ

    چراغ ترمز عقب

    چراغ ترمز عقب

  • ویژگی‌های خودرو

    استارت سوئیچی

    استارت سوئیچی

  • تعداد صندلی

    2

    2

فروشنده

امکان تحویل اکسپرس

۲۴ ساعته، ۷ روز هفته

امکان پرداخت در محل

هفت روز ضمانت بازگشت کالا

ضمانت اصل بودن کالا

کالا های مشابه

وانت پادرا

پیش از شروع باید اعتراف کنیم که در مورد طراحی داخلی و خارجی این خودرو سعی شده که از واژه‌ی ساده زیاد استفاده نشود که امری کاملا دشوار بوده است؛ چراکه با نگاهی عمیق به وجود پادرا، لغتی جز اوج سادگی طراحی این خودرو دیده نمی‌شود. ارتباط برقرار کردن با ظاهر این خودرو کاری زمان‌بر نیست چون از عناصر چالش‌برانگیز، پیچیده و اگزاتیک در آن استفاده نشده است. چراغ‌های ذوزنقه‌ای و زاویه‌دار که از کناره‌های درب موتور به سمت سپر و جلوپنجره‌ی باریک و طویل کشیده شده است. با کمی دقت می‌توان الگوی چراغ‌های نسل قدیم تویوتا پرادو را در ظاهر پادرا مشاهده کرد که برخلاف انتظار، جذابیت دلنشین و قابل انتظار را به خودرو نداده است. پس از گذر از چراغ‌های پرادویی شکل پادرا، سپر این خودرو به علت سادگی بیش از حد جلب توجه می‌کند که به نظر می‌رسد طراحان خودرو انرژی کافی برای طراحی این بخش از خودرو نداشته‌اند!

از اطراف نیز، فرم جعبه‌ای و تیز خودرو به راحتی قابل مشاهده است که گویا تنها درب‌موتور است که از قواعد طراحی و مهندسی آیرودینامیک تبعیت کرده است. گلگیرهای برآمده به همراه دو خط اصلی نیز از جوانب این پیکاپ دیده‌ می‌شود. خط اول از حاشیه‌ی چراغ شروع و تا نزدیکی آینه‌های جانبی ختم شده است و خط دوم که در شانه‌ی اتومبیل و میان دوگلگیر قرار دارد که به نظر می‌رسد هدفی جز درآوردن سادگی بیش از حد اتومبیل درکار نبوده است. رینگ‌های 16 اینچی یکپارچه‌ی رادیال جلو و عقب نیز از دیگر خصیصه‌های پادرا است. نمای پشت شباهت بسیار زیادی با نیسان وانت دارد؛ همانند سیبی که از میان دو نصف شده است. چراغ‌های خطر با فرم داخلی یکسان، سپر و درب حمل بار کلیات این خودرو است که از الگوی کاملا یکسان نیسان وانت پیروی کرده است. به طور کلی می‌توان طراحی خارجی اتومبیل را بسیار ساده و ضعیف توصیف کرد که جذابیت خاصی در وجود خود ندارد، تنها چراغ‌های جلو و جلوپنجره‌ی 12 پره‌ی کرومی شکل هستند که چهره‌ی خودرو را کمی تغییر داده‌ند. درضمن هیچ تناسب و هماهنگی قابل انتظار از یک طراحی معقول در نماهای مختلف این خودرو دیده نمی شود؛ به همین دلیل می‌توان به این جمله‌ بسنده کرد: پادرا یک نیسان وانت مدرن است که هیچ ویژگی طراحی قابل تحسینی در وجود خود ندارد.

به محض ورود به کابین دوباره به یاد واژه‌ی «ساده» می‌افتیم که ما را حتی در داخل پادرا نیز همراهی و مشایعت می‌کند. فرمان سه شاخه که طراحی دلچسبی ندارد. داشبوردی ساده که پنلی مربعی شکل میان آن قرار گرفته است؛ پنلی که در داخل خود، دو دریچه‌ی تهویه‌ی هوا در بالا، یک صفحه‌ی نمایشگر نواری کوچک صرفا برای نمایش اطلاعات موسیقی در حال پخش به همراه تنظیمات موسیقی و تهویه جای داده است. صندلی‌های ساده که برای رانندگی پادرا قابل قبول است. ارگونومی و دسترسی به ادوات کابین نیز مطلوب توصیف می‌شود که می‌توان به عنوان یکی از امتیازات این خودرو برای رانندگی کم‌ دردسر یاد کرد.

کنسول میانی نیز در کنار صندلی‌ راننده که پذیرای یک دسته‌ دنده‌ی  بلند و ترمز دستی مکانیکی عمل‌کننده بر روی گاردان است نیز به چشم می‌خورد. در لیست تجهیزات این خودرو، فرمان هیدرولیک، شیشه بالابر برقی، آینه‌های جانبی برقی و سیستم تهویه‌ی دستی کولر و بخاری ذکر شده که نشان از فقر امکانات این اتومبیل است. با این وجود، همین امکانات در مقابل خودرویی نظیر نیسان وانت، لوکس محسوب می‌شود!

نوبت به مشخصات فنی این اتومبیل می‌رسد. پادرا به یک پیشرانه‌ی 4 سیلندر خطی با حجم دقیق 2389 سی‌سی مجهز شده است که توانایی تولید قدرت 95 اسب بخار و گشتاور 175 نیوتون‌متری به ترتیب در دور موتور 4500 و 2500 را به این پیکاپ می‌دهد. مدل PE6 از نوع پیشرانه‌ی بنزینی با تزریق سوخت به روش چند نقطه‌ای است. پادرا 1685 کیلوگرم وزن دارد که ظرفیت مجاز بار آن 2100 کیلوگرم اعلام شده است. هم‌چنین یک جعبه‌دنده‌ی دستی 6 سرعته پادرا را همراه می‌کند. فرمان هیدرولیک از نوع ساچمه‌ای برگشت‌پذیر و کلاچ آن از جنس فشاری تک صفحه‌ای خشک با سیستم هیدرولیکی است. ظرفیت مخزن سوخت پادرا 55 لیتر و استاندارد آلایندگی آن یورو ۴ توسط شرکت تولیدکننده ذکر شده است. مصرف سوخت خودرو، به ازای هر 100 کیلومتر بین 10 الی 12 لیتر اعلام شده که حدود 3 لیتر از نیسان وانت کم‌تر است. این در حالی است که نیسان وانت توانایی حمل بار بیشتری نسبت به پادرا دارد.

ترمز ضد قفل (ABS)، تقسیم کننده الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) با بوستر خلا و مدار هیدرولیک و ایموبلایزر از ویژگی‌های ایمنی و امنیتی اتومبیل است. ترمزهای جلو دیسکی و عقب کاسه‌ای بوده که با توجه به ویژگی یک وانت بار با حمل سنگین کاربردی و مناسب‌تر به نظر می‌رسد.

مشخصات فنی

مشخصات

طول

5185 میلی‌لیتر

عرض

1690 سانتی‌متر

ارتفاع

1725 سانتی‌متر

حجم مخزن سوخت

55 لیتر

نوع فرمان

هیدرولیک

سوخت مصرفی

بنزینی

کلاس خودرو

پیکاپ

تعداد سرنشین

2

نوع ترمزهای جلو و عقب

دیسکی/کاسه‌ای

نوع جعبه دنده (گیربکس)

دستی

ویژگی‌های چراغ

چراغ ترمز عقب

ویژگی‌های خودرو

استارت سوئیچی

تعداد صندلی

2

سایر توضیحات

– دارای سیستم کولر

تعداد درها

2

تعداد دنده

6

تعداد سیلندر

4

سانروف

بدون سانروف

حجم

2389 میلی‌لیتر

حداکثر توان

95

حداکثر گشتاور

175

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “خودرو پادرا PE6 وانت دنده ای سال 1395”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خرید بالای 250 هزار تومان به صورت رایگان ارسال می شود
سال‌ها پیش، هنگامی که صحبت از خودروهای وانت‌ نسبتا ارزان‌قیمت در بازار داخل می‌شد، ناخودآگاه نگاه‌ها به وانت پیکان(باردو)، نیسان وانت و مزدا تک کابین یا دوکابین جلب می‌شد. حال که مدتی از این دوره گذشته و زمان بازنشستگی این خودروها فرا رسیده است، نام پراید وانت، آریسان، کارو و پادرا مطرح شده است. خودروهایی که بعضا به علت داشتن ویژگی‌های نه‌چندان مطلوب هم‌چون انتقال قدرت به چرخ‌های جلو، عملکرد ضعیف در شرایط دشوار آب‌ و هوای ...بیشتر
خودرو پادرا PE6 وانت دنده ای سال 1395